Maatregelen Coronavirus

Ook bij Frank Vaneman Automotive nemen we maatregelen om de verspreiding van het Coronavirus zo veel mogelijk te beperken. We volgen daarbij de landelijke RIVM richtlijnen. We gaan hier zeer serieus mee om, en gaan ervan uit dat ook u deze maatregelen in acht neemt. Naast maatregelen op gebied van hygiëne, extra schoonmaakbeurten en intensieve aandacht voor oppervlakken die veel worden aangeraakt (zoals de deurklinken en het pinapparaat) en het veelvuldig desinfecteren van onze handen, gaan we hier als bedrijf als volgt mee om:

Frank Vaneman Automotive, Kia Motors Nederland en de FCA Group volgen de ontwikkelingen rond het Corona virus op de voet. Er gebeurt veel, er wordt veel gecommuniceerd en wij doen er alles aan om besluiten, richtlijnen en maatregelen vanuit het RIVM en de GGD nauwkeurig op te volgen.

We blijven u iedere dag informeren over de door ons genomen maatregelen. Wanneer de situatie daarom vraagt, worden deze maatregelen verder aangescherpt. We willen daarmee laten zien dan we, hoewel we u het liefst ontvangen zoals we dat altijd doen, onze verantwoordelijkheden nemen.

Staat uw vraag er niet bij? Neem contact met ons op via het online contactformulier.

LAATSTE UPDATE: 24 MAART 2020, 16:00

Veelgestelde vragen en antwoorden

Welke hygiënemaatregelen worden er toegepast?

  • Wij schudden tijdelijk geen hand meer met u.
  • Wij houden gepaste afstand als wij met u in gesprek zijn.
  • Wij volgen strikt de protocollen omtrent het handen wassen op
  • Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en papieren handdoekjes voor eenmalig gebruik.
  • Wij voeren extra schoonmaakrondes uit in de high-touch-gebieden

Mijn auto heeft onderhoud nodig/moet gerepareerd worden. Kan ik bij jullie terecht?

Wij zullen u, bij voorkeur telefonisch of digitaal, vragen of u de afgelopen 14 dagen in risicogebieden bent geweest en/of u in contact bent geweest met een iemand van wie u vermoed dat zij/hij het Coronavirus heeft. Indien dit het geval is zullen wij u vragen of de afspraak verplaatst kan worden naar een later moment.

Als dit niet het geval is kan de afspraak gewoon doorgaan. Uiteraard wordt hierbij de veiligheid tijdens het gebruik van uw auto uitvoerig bekeken. We hebben de maatregelen aan de servicebalie en in de werkplaats aangescherpt. Zo vragen we voor uw en onze veiligheid of u:

  • alles wat aan de autosleutel hangt wil verwijderen, voordat u de sleutel achterlaat op de balie
  • te wachten voor de aangegeven belijning bij de werkplaats receptie
  • uw autosleutel te ontsmetten met de daarvoor bestemde reinigingsdoekjes
  • gepaste afstand te bewaren van andere klanten en de receptionisten, in ieder geval 1,5 meter

Onze receptionisten dragen wegwerphandschoenen en blijven achter hun bureau zitten. We kunnen ons voorstellen dat dit wat afstandelijk overkomt. Nogmaals: zo bedoelen wij het niet. Het is voor uw en onze veiligheid! Ook onze monteurs dragen wegwerphandschoenen en houden in de werkplaats gepaste afstand van elkaar. Na onderhoud en/of reparatie worden de high-touch-gebieden gedesinfecteerd.

Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit veilig?

Auto’s die worden ingezet voor het vervangend vervoer zijn ten minste 2 uur niet gebruikt of worden pas de daarop volgende dag weer ingezet. Daarnaast worden de auto’s na gebruik gereinigd, met in ieder geval speciale aandacht voor stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens.

Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn auto, maar ik wil/kan nu niet naar de werkplaats toegaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw auto op een andere datum worden gepland. Neem gerust contact met ons op.

Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte auto, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Zijn er andere mogelijkheden?

Wij helpen u graag verder via online kanalen! We werken bijvoorbeeld met Whatsapp-video’s, als u daar prijs op stelt. U kunt ook onze verkoopadviseurs bereiken via telefoon, Whatsapp, en videobellen.

Ik wil graag een proefrit maken. Is dat veilig?

We nemen we na iedere proefrit met desinfecterende doekjes de deurgrepen, schakelpook, stuur en navigatieschermen af. Een pakje van deze doekjes vindt u ook ín de auto. Gebruik ze gerust! U kunt dus gewoon een afspraak maken voor een proefrit.

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan hem niet ophalen. Zijn er andere mogelijkheden?

Indien gewenst kunnen wij de auto bij u thuis afleveren. Wij adviseren u dan om ruim van tevoren contact met ons op te nemen zodat wij dit kunnen inplannen. Daarnaast is het advies om minstens 2 uur na de aflevering nog geen gebruik van de auto te maken.

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Uiteraard kunnen wij een nieuwe afspraak maken voor de aflevering van uw auto. Neem daarvoor contact met ons op, dan proberen we een nieuwe datum in te plannen.

Komt mijn bestelde auto op de afgesproken tijd?

Op dit moment is het antwoord op die vraag onzeker. Door de maatregelen die al genomen zijn en de maatregelen die ongetwijfeld nog gaan komen, zou de levering van uw auto vertraging kunnen oplopen. We zullen u hiervan altijd op de hoogte stellen. Op dit moment is er echter nog geen reden om te vermoeden dat leveringen vanuit onze merken vertraagd zijn.

Ook als u niet in de gelegenheid bent om naar de showroom te komen, kunt u toch voor alle vragen op gebied van auto’s contact met ons zoeken! Onze verkoopadviseurs zitten voor u klaar in onze online omgeving.

U kunt met ons chatten via de button rechts onderin het scherm
U kunt ons mailen op contact@fva.nl

Ook zijn wij bereikbaar via Whatsapp, waarbij we eventueel de mogelijkheid bieden voor een videogesprek.

Hebt u vragen over Kia? +31 6 5423 3080
Hebt u vragen over Fiat, Alfa Romeo, Jeep of Abarth? +31 6 3194 6982
Hebt u vragen over Occasions? +31 6 1346 4489
Hebt u vragen met betrekking tot de zakelijke markt? +31 6 2296 5654
Hebt u overige vragen? Bel het Klant Contactcentrum +31 20 567 2030

Ook voor service/onderhoud belt u het Klant Contactcentrum.

Maatregelen Coronavirus (COVID-19)

U bent nog steeds van harte welkom bij Frank Vaneman Automotive. Onze showrooms en werkplaatsen zijn open en wij hebben voorzorgsmaatregelen getroffen zodat u zo min mogelijk risico oploopt bij een bezoek aan één van onze vestigingen. Online is onze website 24/7 te bereiken en kunt u terecht bij de medewerkers van onze chat.

Vestigingen bekijken

Kies een vestiging uit en kom met ons in contact!

Online auto kopen

Kies uw nieuwe droomauto uit en klik op de proefrit op locatie knop.

Chat met klantenservice

Heeft u vragen? Wij antwoorden direct tussen 09:00 – 21:00 uur.

Wat onze medewerkers doen

  • Contactloos begroeten
  • We bewaren graag 1,5 meter afstand zoals geadviseerd wordt
  • Onze monteurs dragen handschoenen en maken gebruik van een stuur- en stoelhoes voor elke onderhoudsbeurt en/of reparatie
  • We maken de auto grondig schoon voor aflevering
  • Bij aflevering van een (nieuwe) auto houden wij gepaste afstand
  • We ontsmetten voor gebruik uw vervangend vervoer
  • Extra ontsmetting van balies, pinautomaten, meubels en sanitair
  • Ons personeel wast zo veel als mogelijk grondig hun handen
  • Waar mogelijk wordt er meer thuis gewerkt dan normaal door kantoorpersoneel
  • Bij ziekteverschijnselen zal het personeel thuisblijven

Wij handelen naar de richtlijnen van het RIVM.

Bij drukte vragen wij u even te wachten in verband met ieders veiligheid. Dank voor uw begrip.

Wat u kunt doen

  • Neem uw pin pas mee. Wij mogen tijdelijk geen cash geld meer aannemen.
  • Neem de 1,5 meter afstand in acht
  • Merkt u zelf klachten? Kom dan niet naar de showroom, maar maak uw interesse online kenbaar. Dit kan op verschillende manieren

 

Bekijk hieronder de mogelijkheden die wij voor op een rijtje hebben gezet.

Wij denken graag met u mee! Bekijk de mogelijkheden die wij u aanbieden:

ONLINE WERKPLAATSPLANNER

U maakt uw afspraak voor een APK, onderhoud of reparaties aan uw auto makkelijk online via de werkplaatsplanner. Gaat u liever helemaal de deur niet uit? Wij halen uw auto bij u thuis op en brengen ‘m weer terug wanneer die gereed is.

PROEFRIT AAN HUIS

Hebt u uw oog laten vallen op een nieuwe of jong gebruikte auto uit ons aanbod, maar u gaat liever de deur niet uit? Plan een proefrit aan huis. Maak uw wensen kenbaar via het aanvraagformulier op onze website.

ONLINE AUTO KOPEN

Vanaf nu kunt u heel makkelijk vanaf uw ‘luie’ bank een auto bestellen. Deze kan dan op een door u gewenst moment worden afgeleverd bij u aan huis. Het kopen van een nieuw of jong gebruikte auto is nu net zo makkelijk geworden als het bestellen van een simpel pakketje.

ONLINE OFFERTE AANVRAAG

Benieuwd wat een bepaalde auto u kost, maar gaat u liever niet de deur uit? Wij helpen u graag vanaf een gepaste afstand. Vraag nu snel een online offerte aan bij Vaneman en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

TAXATIE AAN HUIS

Veel mensen willen eerst weten wat hun huidige auto waard is, voordat zij op zoek gaan naar een andere auto. Bij ons kunt u nu uw auto gratis laten taxeren. U hoeft de deur niet uit en wij helpen u graag verder met een inruilvoorstel.

24/7 BEREIKBAAR

Wij zijn zeven dagen per week bereikbaar van 09:00 tot 21:00 uur. Op onze website vindt u alle informatie over private lease, acties, nieuwe of gebruikt auto’s en kunt u een chat starten met één van onze medewerkers.

Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet bij? Neem contact met ons op via het online contactformulier.

LAATSTE UPDATE: 25 MAART 2020, 08:00

Welke hygiënemaatregelen worden er toegepast?

  • Wij schudden tijdelijk geen hand meer met u.
  • Wij houden gepaste afstand als wij met u in gesprek zijn.
  • Wij volgen strikt de protocollen omtrent het handen wassen op
  • Wij beschikken over extra zeep, desinfecterende middelen en papieren handdoekjes voor eenmalig gebruik.
  • Wij voeren extra schoonmaakrondes uit in de high-touch-gebieden

Mijn auto heeft onderhoud nodig/moet gerepareerd worden. Kan ik bij jullie terecht?

Wij zullen u, bij voorkeur telefonisch of digitaal, vragen of u de afgelopen 14 dagen in risicogebieden bent geweest en/of u in contact bent geweest met een iemand van wie u vermoed dat zij/hij het Coronavirus heeft. Indien dit het geval is zullen wij u vragen of de afspraak verplaatst kan worden naar een later moment.

Als dit niet het geval is kan de afspraak gewoon doorgaan. Uiteraard wordt hierbij de veiligheid tijdens het gebruik van uw auto uitvoerig bekeken. We hebben de maatregelen aan de servicebalie en in de werkplaats aangescherpt. Zo vragen we voor uw en onze veiligheid of u:

  • alles wat aan de autosleutel hangt wil verwijderen, voordat u de sleutel achterlaat op de balie
  • te wachten voor de aangegeven belijning bij de werkplaats receptie
  • uw autosleutel te ontsmetten met de daarvoor bestemde reinigingsdoekjes
  • gepaste afstand te bewaren van andere klanten en de receptionisten, in ieder geval 1,5 meter

Onze receptionisten dragen wegwerphandschoenen en blijven achter hun bureau zitten. We kunnen ons voorstellen dat dit wat afstandelijk overkomt. Nogmaals: zo bedoelen wij het niet. Het is voor uw en onze veiligheid! Ook onze monteurs dragen wegwerphandschoenen en houden in de werkplaats gepaste afstand van elkaar. Na onderhoud en/of reparatie worden de high-touch-gebieden gedesinfecteerd.

Ik heb vervangend vervoer nodig. Is dit veilig?

Auto’s die worden ingezet voor het vervangend vervoer zijn ten minste 2 uur niet gebruikt of worden pas de daarop volgende dag weer ingezet. Daarnaast worden de auto’s na gebruik gereinigd, met in ieder geval speciale aandacht voor stuur, handgrepen, schakelpook en touchscreens.

Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn auto, maar ik wil/kan nu niet naar de werkplaats toegaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw auto op een andere datum worden gepland. Neem gerust contact met ons op.

Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte auto, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Zijn er andere mogelijkheden?

Wij helpen u graag verder via online kanalen! We werken bijvoorbeeld met Whatsapp-video’s, als u daar prijs op stelt. U kunt ook onze verkoopadviseurs bereiken via telefoon, Whatsapp, en videobellen.

Ik wil graag een proefrit maken. Is dat veilig?

We nemen we na iedere proefrit met desinfecterende doekjes de deurgrepen, schakelpook, stuur en navigatieschermen af. Een pakje van deze doekjes vindt u ook ín de auto. Gebruik ze gerust! U kunt dus gewoon een afspraak maken voor een proefrit.

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan hem niet ophalen. Zijn er andere mogelijkheden?

Indien gewenst kunnen wij de auto bij u thuis afleveren. Wij adviseren u dan om ruim van tevoren contact met ons op te nemen zodat wij dit kunnen inplannen. Daarnaast is het advies om minstens 2 uur na de aflevering nog geen gebruik van de auto te maken.

Mijn nieuwe auto wordt afgeleverd, maar ik wil/kan niet naar de showroom gaan. Kan ik mijn afspraak verplaatsen?

Uiteraard kunnen wij een nieuwe afspraak maken voor de aflevering van uw auto. Neem daarvoor contact met ons op, dan proberen we een nieuwe datum in te plannen.

Komt mijn bestelde auto op de afgesproken tijd?

Op dit moment is het antwoord op die vraag onzeker. Door de maatregelen die al genomen zijn en de maatregelen die ongetwijfeld nog gaan komen, zou de levering van uw auto vertraging kunnen oplopen. We zullen u hiervan altijd op de hoogte stellen. Op dit moment is er echter nog geen reden om te vermoeden dat leveringen vanuit onze merken vertraagd zijn.