Een warmtepomp in uw elektrische auto; waarom zou u het willen? 

Wanneer u de overstap maakt naar elektrisch rijden, wilt u daar zo efficiënt mogelijk van gebruik maken. Met een warmtepomp valt er vooral in de winter veel voordeel te behalen!

Wat doet de warmtepomp?

De elektromotor van een elektrische auto produceert zelf weinig warmte. Dat betekent dat u de motorwarmte niet kunt gebruiken om het binnenin de auto warmer te krijgen als de dagen kouder worden. Veel elektrische auto’s spreken hiervoor een elektrische kachel om het warmer te maken, maar dat kost veel elektriciteit. Elektriciteit die u goed kunt gebruiken voor de kilometers!

Daarom worden steeds meer elektrische auto’s met een warmtepomp uitgerust. Die is zuiniger dan een kachel, waardoor uw actieradius er niet onder lijdt.

De warmtepomp wordt ook wel een ‘omgekeerde airconditioning’ genoemd. Door de buitenlucht en de restwarmte van de accu te gebruiken, wordt warmte opgewekt die gebruikt kan worden om een goede temperatuur in de auto te krijgen. Net als bij huizen met een warmtepomp dus; maar dan in de auto. 

Helemaal in de wintermaanden heeft u hier veel profijt van. In koudere omstandigheden presteert de accu namelijk minder en is de actieradius van de auto lager dan in de zomermaanden. Door de warmtepomp bespaart u elektriciteit waarmee de actieradius van de auto maximaal wordt verhoogd en u meer kilometers kunt maken.

Efficiënt en voordelig rijden!

De Kia e-Niro kunt u al private leasen vanaf 419,- per maand! Een uitgelezen kans om de overstap te maken. Neem voor vragen of een proefrit gerust contact met ons op. We helpen u graag verder!

e-Niro Private Lease

Elektrisch rijden

Bekijk de voorraad

Het topmodel waarmee u hoge ogen gooit

De vernieuwde Stinger is vanbuiten niet enorm anders dan het vorige model. De Stinger heeft vernieuwde ledkoplampen en achterlichten die voortaan met elkaar verbonden zijn door een ledstrip. Voorheen zat er tussen de units slechts een reflecterende strip. Ook zijn er nieuwe 19-inch lichtmetalen velgen en een nieuwe lakkleur beschikbaar: Ascot Green. Ook het materiaalgebruik in het interieur heeft een update gekregen en uiteraard komt de auto met het nieuwe 10,25 inch multimediasysteem in plaats van het vorige 8-inch scherm. Ook een nieuw 7-inch digitaal instrumentarium maakt zijn intrede. Verder wordt de optielijst uitgebreid met sfeerverlichting met de keuze uit 64 kleuren. Voor de stoelbekleding kan worden gekozen uit rood of zwart nappaleer en een suède-pakket. Nieuwe veiligheidssystemen komen in de vorm van een noodremassistent die bij tegemoetkomend verkeer op een kruising bij links afslaan ook ingrijpt. De adaptieve cruise control werkt voortaan samen met het navigatiesysteem en past automatisch de snelheid van de Stinger aan in bochten.

Kia lanceert direct een nieuwe uitvoering van de Stinger GT, de Stinger GT Pro. Deze variant heeft onder meer suède sportstoelen, suède-afwerking op het dashboard en op de deurpanelen. In deze versie, waar Kia €92.490 voor vraagt, worden rode gordels en rode stiksels toegebracht. Daarnaast heeft de GT Pro een 360-graden-camera, Blind Spot View Monitor en een glazen schuif-/kanteldak. De GT zit overigens ook al behoorlijk in z’n spullen. Die basisversie heeft namelijk een uitgebreid audiosysteem met maar liefst 15 luidsprekers, een head-updisplay, verwarmbare, ventileerbare én elektrisch verstelbare voorstoelen, lederen bekleding en een elektrisch bedienbare achterklep. Wat wilt u nog meer?

Hulp nodig?

Wij helpen je graag! Neem gerust contact met ons op.

Chat
Snel contact

Webcare
@FrankVanemanAutomotive

Youtube
@FrankVanemanAutomotive